Zabpehely (gluténmentes) – 500g

naturalfoods_zabpehely_500g8X10

Zabpehely (gluténmentes) – 500g

762 Ft

Zabpehely

Ásványi anyagok: kálcium, vas, ká­lium, nátrium, foszfor, magnézium

Vitamin: B1, B2

A zab egy élelmi rostokban gazdag alapvetően gluténmentes gabona­féle, ami a kiegyensúlyozott és vál­tozatos étrend méltó részét képez­heti. Készíthető belőle a sokak által kedvelt reggeli zabkása, de müzlik, kekszek, sütemények alapanyagá­ul is szolgálhat. Mindemellett sós ételek, bundázott húsok, palacsin­ták, töltött ételek elkészítéséhez is felhasználhatjuk.

Származási hely: Ukrajna

Termékleírás

Ideális táplálék

Finom, tápláló és olcsó – a zab, a zabpehely és a zabliszt mindenképpen állandó helyet érdemel a konyhaszekrényünkben. A müzlistálon túl több mindenre is felhasználható ez a finom gabonaféle, járjuk kicsit körbe!

Egy szénhidrát, ami a barátod

Az elmúlt években egyre növekedett az érdeklődés a zab és annak egészségügyi előnyei iránt.Ma már nem csak a testépítők körében az egyik leggyakrabban fogyasztott eledel, hanem szerencsére szinte minden háztartásban található belőle.

Akár egy komplex étkezést is kiválthatsz vele, viszonylag hosszan tart jóllakott állapotban, pont ezért nagyszerű szénhidrátforrás reggel, valamint edzés előtt 1-1,5 órával fogyasztva. Egyszerű elkészíteni, ezért általában reggelire érdemes fogyasztani natúr (növényi) joghurttal és gyümölcsökkel elkeverve, vagy a megunhatatlan és végtelen módon variálható zabkásaként, telepakolva mindenféle egészséges földi jóval (pl.aszalt gyümölcsök, magok, gyümölcsök,magvajak)

Már kis mennyiség fogyasztása is észrevehetően csökkenti a koleszterinszintet, köszönhetően oldható rost tartalmának, valamint segít megelőzni a szívbetegségeket alacsony zsírtartalmú étrend mellett. A zabpehely sok sportoló étrendjében is központi szerepet tölt be, különösen az erősportolók között. Az oldható rosttartalom képes az emésztést lassítani, emellett a főtt zabpehely alacsonyabb GI-vel rendelkezik, mint a nyers, mivel a főzés felszabadítja a korábban is említett vízoldékony rostokat. Ezek a rostok lehetővé teszik, hogy a glükóz csak lassan jusson a véráramba.

A zabpehely egészségre gyakorolt jótékony hatásai

A zabpelyhet általában zabkásaként készítik el, ami egészséges és tápláló reggelinek számít.

1. Egészséges:

A zabpehely más búzafélékhez képest nagy mennyiségben proteint tartalmaz. Ezen kívül fitovegyületek is találhatóak benne, amelyek védelmet nyújtanak a különböző krónikus betegségek ellen. A zsírsavak egészséges egyensúlya segít abban, hogy az egészség tovább megmaradjon.

Ezen kívül a zabpehely tele van ásványi anyagokkal és olyan vitaminokkal, mint például a folsav, E-vitamin és a tiamin.
A tanulmányok szerint a zabpehelyben lévő béta-glükán szabályozza a bakteriális fertőzéseket a szervezetben, valamint meggátolja azok további terjedését. Egyszerűen kifejezve, a zabpehely erősíti az immunrendszert, így hozzájárul az egészséges fenntartásához.

2. Rák-ellenes hatású:

Más zöldségekhez és gabonákhoz hasonlóan, a zab nagy mennyiségben fitovegyületeket tartalmaz. Ezek a fitovegyületek köztudottan meggátolják a rák megjelenését, különösen a mellrák esetében. A tanulmányok és kutatások alapján a rost szabályozza az ösztogén keringését a nők szervezetében, így csökkenti a mellrák kialakulásának kockázatát.

3. Vércukor:

A zabpehely gazdag béta-glükánban, egy olyan odható rostban, ami az emésztés alatt géllé alakul át. Ez a gél növeli a táplálék viszkozitását a gyomorban és a vékonybélben. Ezáltal lelassul az emésztési folyamat, a szénhidrátok felszívódási ideje pedig megnövekszik. A zabpehely így segíthet a vércukorszint drámai változásának elkerülésében.

4. Vérnyomás:

Ha minden nap fogyaszt zabpelyhet, szabályozhatja a vérnyomását is. Ezáltal ugyanis csökkenti a hipertóniás gyógyszerek szükségét bizonyos esetekben. A magas vérnyomás komoly egészségügyi problémát jelent, ezért a zabpehelynek mindenképp az étrend részévé kell válnia, hogy a vérnyomás állandó legyen.

5. Testsúly szabályozás:

Mint már fentebb említettük, a zabpehelyben lévő oldható rostok lelassítják az emésztést és a tápanyagok felszívódását. Ezáltal tovább tart majd a teltségérzet a gyomorban, és meggátolható a túlevés és elhízás kockázata.

6. Egészséges emésztés:

A zabpehely segíti az egészséges emésztést, mivel oldhatatlan rostokat tartalmaz. Ezek a rostok átmossák a beleket, így mozgásra bírják a táplálékot és segítik a székrekedés megszüntetését. Továbbá azok, akiknek refluxa van, nagy mértékben profitálhatnak a zabpehely fogyasztásából. A zabpehely, mivel alacsony a zsírtartalma, szabályozza az olyan refluxos tüneteket, mint a gyomorégés.

7. Bélfunkciók:

Mivel a zabpehelyben sok rost található, ezért az hozzájárul a rendszeres és egészséges bélfunkciók működéséhez. A zab nagy mennyiségben oldható, valamint nem oldódó rostokat tartalmaz. Mivel a nem oldódó rostok nem oldódnak fel a vízben, a székletet keményebbé teszi és felgyorsítja a széklet átjutását a beleken, így enyhíti a székrekedést.

8. Koleszterinszint:

Mindenféle gabona közül a zabban található a legtöbb oldható rost. A rost gél-szerű része jut át a beleken, amely megköti azokat az anyagokat, amelyek a vér koleszterinszint növekedéséért felelősek.

9. Teljesítmény:

Hasonlóan más gabonafélékhez, a zabpehely is gazdag szénhidrátokban. Ezek a szénhidrátok biztosítják a szervezet számára azt a kalóriamennyiségét, amely aztán kiegyenlíti a szervezet energiaszükségletét. Speciális tanulmányok felfedték, hogy a zabpehely jó hatással van az anyagcserére. Edzés előtt egy órával fogyasszon 45 percig zabpelyhe, így jelentősen növelheti a teljesítményét.

10. Védi a bőrt:

A zab jó hatással van a bőrre is. A kutatások szerint a zab külsődleges használata azonnal enyhíti a száraz, irritált és viszkető bőrt. Ha nyers zabpelyhet kever a forró fürdővízbe, akkor enyhítheti a bárányhimlő tüneteit a gyerekeknél, valamint mézzel és joghurttal elkeverve házilag készült arcpakolást és hámlasztó krémet is készíthet belőle. A zab keményítő tartalma nem csak táplálja a bőrt, de védőgátat is képez, mellyel a nedvesség a bőrben marad. Továbbá a durva rostos héj hatékonyan hámlaszt, így segít megszabadulni az elhalt hámsejtektől.

Drága-e a zabpehely?

A zabpehely számtalan formában elérhető a boltokban. Kapható barna-, bio-, vagy egyszerű zabpehely is. Ára nem túl drága, általában a kiválasztott fajtától függ.

További információk

Tömeg 500 g

Tápanyag táblázat

Tápanyag táblázat

Összetevők: 100% zabpehely

100g-ban*
 Energia 1530 kJ(365kcal)
Zsír 6,9 g
telítetlen zsírsavak 1,2 g
Szénhidrát: 56 g
ebből cukor**  1,3 g
Rost 11 g
Fehérje 14 g

* Az adatok tájékoztató jellegűek!

** a zabban természetesen előforduló cukrok

Vélemények

Még nincsenek értékelések.

„Zabpehely (gluténmentes) – 500g” értékelése elsőként

ingyenes szallitas

figyelmeztetes

Figyelmeztetés!

Folyamatosan azon dolgozunk, hogy a weboldalon szereplő információk naprakészek legyenek, azonban előfordulhatnak eltérések, ezekért nem vállalhatunk felelősséget!

Kérjük mindig olvassa el a termékcímkét, amin minden esetben a legfrissebb információ található.

Kosár

English EN German DE Hungarian HU Romanian RO Serbian SR Slovak SK